v piatok 28. septembra 2012
vedecká show, ktorá predstaví „ľudskú“ stránku vedy a vedcov
s mottom: „Researchers are among us“, „Vedci sú medzi nami“
Príďte sa pozrieť na vynikajúce projekty našich študentov!
Uvidíte úspešné projekty:
v nákupnom centre Avion v Bratislave od 10:00 do 21:00
- Inteligentní robotickí futbalisti (Tomáš Boleček)
Čo dokážu súčasné roboty? Nakoľko nahradia živých futbalistov? Výskumníci z FIIT ukážu, čo je možné dostať z virtuálneho robota. Kto vie, možno sú to budúci robotickí majstri sveta. Ak ťa baví umelá inteligencia, príď, odskúšaš si ovládanie takéhoto robota.
- Hry s vyšším cieľom (Roman Burger, Jakub Šimko, Peter Dulačka, Peter Meliško, Balázs Nagy)
Obľubuješ počítačové hry? Máme pre teba prichystané hneď dve: CityLights, kde prostredníctvom hudobných hádaniek pomáhaš zlepšovať vyhľadávanie na hudby na Webe a The Health Squad, kde sú hlavnými hrdinami krvinky ľudského tela, pomocou ktorých musíš riešiť logické a akčné úlohy. Príď sa zahrať!
- Nájdi si nových priateľov prostredníctvom hry (Máté Fejes, Ľuboš Gelányi, Ľuboš Masný, Juraj Mäsiar, Adam Mihalik, Dávid Pszota, Marek Tomša)
Smart Bomber je hra určená pre mobilné platformy, založená na princípe klasickej hry Bomberman. Hráč si môže vytvoriť svoju vlastnú postavičku, tzv. "avatara", ktorého si musí natrénovať. Následne môže poslať avatara do on-line súboja alebo sa stretne s kamarátom, ktorého nechá bojovať so svojím avatarom.
- BumpyBot: Bojuj proti zákerným mikroorganizmom (Viktor Blesák, Ján Laštinec, Ondrej Perešíni)
BumpyBot je hra pre mobilné zariadenia s operačným systémom Windows Phone 7.5, ktorá je zameraná na vzdelávanie mládeže, ale aj dospelých v oblasti prevencie šírenia niektorých zákerných chorôb. Hlavnou hernou ideou je ničenie zákerných mikroorganizmov pomocou sympatického hlavného hrdinu - nanobota Jimmyho, ktorý má k dispozícií najnovšie technologické výdobytky. Príď sa zahrať a pomôž zachrániť chorého sloníka Otta, aby sa mohol opäť hrať so svojimi priateľmi.
- Počítač ako hudobný nástroj (Roman Broniš, Maroš Ďuríček, Valéria Harvanová, Ján Malovec, Mária Pohronská, Martin Vojtko)
Príď sa pozrieť na počítače, ako ich nepoznáš! Uvidíš počítačový systém, ktorý môže slúžiť ako hudobný nástroj, môžeš si vyskúšať hru na nástroji, v kontexte originálneho využitia počítačových systémov. Na prezentáciu prinesieme aj iné prototypy našich prác, zaoberajúce sa vnorenými systémami.
- The Green Game - strategická hra pre malých aj veľkých výskumníkov (Eduard Kuric,Karol Rástočný)
Len málo z nás si uvedomuje, akou komplexnou úlohou je ochrana životného prostredia. Hra „The Green Game“ sa nesnaží poučovať, naopak, volí úplne opačný systém. Dá vám za úlohu riešiť vážne environmentálne problémy tak, ako sami uznáte za vhodné, prostriedkami, ktoré si sami vyberiete. K dispozícii budete mať najnovšie existujúce aj navrhované ekologické technológie, ktoré vám vašu úlohu uľahčia. Budete sa môcť stretnúť s tvorcami hry z FIITky a exkluzívne si ju aj vyskúšať.
- Vrecková kapela (Alena Kovárová, Viktor Kucsera, Marek Takáč)
Chceli by ste vedieť hrať na gitaru, ale nemáte ani gitaru ani čas na učenie sa? Vyskúšajte si mobilnú aplikáciu EasyGuitar. Stačí už len „brnkať“ a vždy sa ozve ten správny gitarový akord vašej obľúbenej piesne. Chceli by ste si zahrať na klavíri, ale nemáte klavír? A na mobil sa vám rozhodne celá klaviatúra nezmestí? A čo taká píšťalka, ani tá nie? A sada bicích? To všetko vieme vtesnať do vášho mobilu a umožniť vám pohodlné ovládanie nielen pomocou dotykového displeja. Príďte a nechajte sa prekvapiť mobilnou aplikáciou Adaptive Music Instruments.
- Zábava počas cestovania (Peter Jombík, Peter Pištek)
Moderné multimediálne technológie v automotive priemysle. Ukážka multimediálneho systému nasadzovaného do autobusov a ukážka študentských aplikácií. Cúvacie senzory. Informačné mapy pre cestujúcich na obrazovke s informáciami o okolitých pamiatkach, toto všetko nájdete v našom stánku.
- Webové aplikácie budúcnosti (Michal Holub, Dušan Zeleník)
Inovatívne webové aplikácie sú interaktívne a inteligentnejšie ako tradičné webové stránky. Vyskúšajte si všetky aplikácie priamo a preniknite do tajov toho, ako pracujú. Zároveň sa zapojte do experimentu zameraného na vyhodnocovanie týchto webových aplikácií: automatická tvorba audio- vizuálnych prezentácií z článkov v encyklopédii, vyhľadávače odpovedajúce na otázky zadané v prirodzenom jazyku, odporúčanie novinových článkov podľa záujmov návštevníka, odporúčanie priateľov v sociálnych sieťach.
- Spoznaj život vo svojom meste (Martin Hreha, Tomáš Kokolevský, František Kudlačák)
Mobilná aplikácia ponúkajúca údaje o akciách a podnikoch v tvojom okolí. Neustále udržuje aktuálne dáta a interaguje so sociálnou sieťou Facebook. Následne ti na základe tvojich dát odporučí miesto, kde by sa ti mohlo páčiť a do ktorého ťa aj naviguje pomocou mapy. Prezentácia bude na videu a v samotnom telefóne založenom na platforme Android.
v Starej tržnici v Bratislave od 15:00 do 2:00
- Ovládaj prezentáciu gestami! (Matej Kvitkovič, Andrej Lezo, Peter Mačuga, Lenka Neslušanová, Marek Račev, Michal Žilinčík)
Príď sa pozrieť na počítače, ako ich nepoznáš! Nahliadni do vnútra meteorologickej staničky, skús zistiť, ako funguje špeciálny šifrovací USB kľúč a objav nové možnosti ochrany našich lesov. Všetko toto si môžeš nielen pozrieť, ale aj vyskúšať a pochopiť - už sa na teba tešíme!
- Bloodlezz (Róbert Móro, Michal Poláčik, Ivan Srba)
3D hra, v ktorej je hlavnou postavou zmutovaný komár, ktorého úlohou je cucať krv z ľudí a doniesť ju do nemocnice, ktorej zásoby krvi rýchlo dochádzajú. Za prinesenú krv dostáva body, za ktoré si môže kúpiť rôzne vylepšenia ako napr. radar, zameriavač, prídavné motory, zbrane. Hra má náučný charakter a jej cieľom je upozorniť na nedostatok krvi v nemocniciach. Inovatívnosť projektu spočíva v použití viacerých herných štýlov (letový simulátor, adventúra) a predovšetkým v ovládaní komára bzučaním.
- Urob krok pre svoje zdravie (Michal Barla, Peter Krátky, Štefan Mitrík, Michal Tomlein)
Move2Play je systém, ktorý váš smartfón zmení na inteligentný merač pohybovej aktivity, ktorý vám nielen zmeria koľko sa hýbete, ale odporučí vám to správne množstvo aktivity a ukáže vám ako ste na tom v porovnaní s vašimi kamarátmi. Jadrom systému je merací modul 'Trackie', ktorý využíva techniky strojového učenia a umelej inteligencie, aby zo senzorov vášho telefónu vyžmýkal maximum ale jeho batériu obťažoval len minimálne.
- OwNet (Ľuboš Demovič, Martin Konôpka, Marek Láni, Matúš Tomlein)
Cieľom aplikácie OwNet je zlepšiť prístup k informáciám a prispieť k rozvoju vzdelávania tam, kde je to potrebné. Zefektívňuje prístup na internet v prípade, keď je pripojenie pomalé a umožňuje surfovanie aj vtedy, keď je používateľ dočasne úplne bez pripojenia. Zároveň zefektívňuje spoluprácu študentov pri vyhľadávaní informácií a komunikácii s učiteľom. Aplikácia sa reálne nasadzuje na stredných školách v africkej Keni. OwNet sa zatiaľ stretol s pozitívnou odozvou od škôl, mimovládnych organizácií, ale aj firiem, ktoré vidia jeho uplatnenie aj v komerčnom sektore.